onsdag 27 maj 2009

Ett skepp kommer lastat...

...eller rättare sagt en pirra. För det var en sådan jag tog från källaren och drog till Postens företagscenter där ett visst paket väntade på mig. Hemma igen i lägenheten var paketet bärgat:


Jaha - och vad var det då i paketet? Jo, en till sändning från Cracked Kettle. Denna gång var det lite blandat från Belgien, Danmark och USA. Flaggskeppet den här gången var Three Floyds Behemoth - ett öl jag har sett fram mycket emot. Ska ta och spara just den lite grann till något speciellt tillfälle.

Lite uppackning och bortforslande av kartonger senare stod ölen uppradade för fotografering:


Så, vad innehöll paketet den här gången? Jo, dessa trevliga godsaker:

Flying Dog Imperial Porter
Flying Dog Wild Dog Gonzo Barrel-aged Porter
Mikkeller It's Alive!
Mikkeller USAlive
De Prael Johnny
Bell Third Coast Ale
Bell Expedition Stout
Brewdog Chaos Theory
Brewdog Hardcore IPA
Abbaye De Rocs Brune
De Struise Black Albert
De Struise Pannepot 2007
De Struise Pannepot Reserva 2007
Three Floyds Behemoth

Jag har faktiskt inte provat några av dessa förut, men de jag har hört mycket av är, förutom Behemoth naturligtvis, Expedition Stout, Pannepot och Black Albert så dessa ska bli extra kul att prova.

Det börjar verkligen bli ont om plats i garderoben nu, får börja fundera på att ställa ölen någon annanstans. På måndag dyker det ju upp ännu fler öl i form av nyhetssläppet på Systemet med bland annat Mikkeller Simcoe, Nils Oscar Saison och Rogue Double Dead Guy Ale.

7 kommentarer:

  1. Du verkar ju vara gjord av pengar, när ska vi träffas å dricka lite öl ihop? ;)

    Skämt å sido, en del av ölen du köpt går ju att köpa via privatimport, men då gäller det att ha stor plånbok, stor källare, eller många ölintresserade kompisar..

    SvaraRadera
  2. Ser riktigt trevligt ut. Snart dags för mig att prova beställa därifrån. Tyvärr har man inget av det dempa räknar upp.

    SvaraRadera
  3. @Dempa: jag hittade guldbyxorna! Nä, inte badar jag i pengar, men är man ölintresserad så är man, man får prioritera lite grann :)

    Jo, en del av ölen går ju att privatimportera, visst. Har dock inte så många öltokiga kompisar och tyvärr inte heller stor källare... som jag skrev måste jag börja tänka på hur jag ska få plats med ölen - sambon börjar knorra lite :) Jag kontrar ju å andra sidan med att hon har betydligt fler skor och kläder än jag, hehe.

    Har faktiskt dock tillsammans med två arbetskamrater importerat en låda Stone Ruination som borde dyka upp om ett par veckor, så då blir det 8 öl till. Funderar också på att ta hem en låda Double Dog som jag tycker är sjukt bra, den kan jag mer än gärna ha ett dussin av hemma.

    SvaraRadera
  4. USAlive! är riktigt fin! Fantastisk humle! Drick den snart så den inte blir tråkig.
    Uffe

    SvaraRadera
  5. Om du inte har någon jobbkompis som vill ta andra halvan av double dogen, så är jag aspirant. Eller om det funkar så kan vi ju dela på 3.

    SvaraRadera
  6. Hej , du inhandlade ingen odin 2,8 som finns på konsum den kan jag varmt rekomendera,

    SvaraRadera
  7. Det var länge sedan du skrev något!
    Vi håller på att dra ihop en stor grej, så följ länken:
    http://www.femkommanoll.tv/2009/06/23/olbloggartraff-stockholmmalardalen/

    SvaraRadera