fredag 22 maj 2009

Mitt-i-månaden inköp

Jag gjorde lite inköp på systemet den 15 när det var mitt-månaden släpp. Jag hade en del förväntningar på det lilla bryggeriet Jolly Pumpkin Artisan Ales med Bam Biere och La Roja. Shipyard skulle också släppa en Imperial Porter som jag var lite sugen på.

Väl framme på systemet ser jag att de även har kvar Mikkellers Fra Til. Eftersom jag inte provat den tidigare fick den slinka med. En liten bild på härligheten:
Det blev 2 stycken av La Roja och en vardera av de andra. Mycket nyfiken på Jolly Pumpkin; tydligen är det bara 750 ml flaskor som gäller för dem - lite kul.

Köpte även två stycken whisky:

anCnoc 12 years
Strathisla 25 years

Den sistnämnda är en Gordon & McPhail buteljering, och de brukar alltid vara bra. Har hört väldigt mycket gott om Strathislan - jag återkommer med en liten rapport om hur den var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar