söndag 26 april 2009

Cracked Kettle, del 1

Jag hade hört ganska mycket bra om utbudet och den snabba servicen från Cracked Kettle i Amsterdam så jag bestämde mig för att pröva att handla därifrån. Så jag surfade in på sidan och gjorde en liten beställning och väntade.

Ganska snart fick jag ett mail tillbaks från Jeff på Cracked Kettle. 90 minute ipa från Dogfish var slut - kunde jag tänka mig en Southern Tier IPA istället? Jo, det kunde jag absolut, även om jag var lite besviken - hade sett fram emot en 90 minute igen, Dogfish är ett av mina favoritbryggerier. Nåväl, det funkar väl bra med en från Southern Tier också...

Några dagar gick till och sedan fick jag ytterliggare ett mail från Jeff - 90 minute hade åter kommit i lager - och hela paketet var på väg. Mycket bra nyheter. Vad som var ännu bättre var att man kunde följa paketets väg via TNT's hemsida i Holland. Två dagar efter leverans var paketet i Sverige och ytterliggare en dag senare kunde jag hämta det på postens företagscenter nära min bostad.

Paketet var ganska hyfsat stort så jag förstod att det var rejält med förpackningsmaterial i. Mycket riktigt var det fullt med små frigolitbitar och i mitten av det stora paketet låg en hårt plastomlindad hårdplastback med det dyrbara innehållet!

En liten stund senare så var all öl uppackad:

Nu återstår bara att ägna sig åt lite provning...


3 kommentarer:

  1. Alltid kul med fler bloggar, även om de tar allt mer av min tid att kolla av... Hur fungerar det med fraktkostnader och skatt vid den här typen av beställning?

    SvaraRadera
  2. Fraktkostnaderna är cirka 30-35% av själva ölpriset. Mina öl kostade 75€ och frakten var 35€ om jag inte missminner mig. Skatt ska man nog ha lite otur om man råkar ut för - tullen har inte riktigt tid med någonting annat än stickprover - de två beställningar jag har gjort hittills har funkat utan problem - men det är klart att det finns en risk att de fastnar i tullen.

    SvaraRadera
  3. Företagscentret? Beställde du i ett företags namn eller är det standard operating procedure att paketen kommer dit?

    SvaraRadera